TACK!!!

Vilken helg det varit! Och hur veckan börjat!!

Kan börja med att säga TACK till ALLA medverkande i vår orientaliska middag i stallet! Det var verkligen en rolig kväll för oss. Och OJ vad vi alla slafsade i oss! Burfi blev min klara favorit och som en av gästerna sa om just den desserten att den absolut ska finnas på hennes kommande julbord. Jag kunde också tänka mig att äta det varje månad, vecka....eller rentav dag...

Naturgodis innehållande bland annat kokos, kondenserad mjölk, pistagenötter och kardemumma. GOOOOOOTTTT!!! om man gillar kokos....och söttsaltnötsegmassekladdboll....

Meet Babu och Babu! Vi har nämligen namngivit vår lilla hund efter vår glade vän. Lika mysiga båda två! TACK Babu, Kaj & co för er supergoda mat och för att ni förgyllde vår tillvaro med genuin stämning!

Vi ser fram emot nästa tilldragelse i stallet, för visst blir det flera!
Håll utkik på FB eller håll öron och ögon öppna!

Burfi. Namm namm namm!
Vacker detalj från stallmyset! Tid och rum möts...

Det var den helgen det!

Ja men jag tänkte glömma bort att jag även på söndagen var på ByggaBo - mässan i Idrottsgården i Karleby som ambassadör för Björndahlsteamet. Det var roligt! Träffade mycket folk, bekanta och främmande och fick vara med om intressanta samtal på bägge språken med människor som kom förbi och stannade till.

Lite ironiskt är att vår monter var precis intill min hemkommuns monter. Jag kunde ju ha varit en synnerligen god representant för båda. Glad att jag fick tillfälle att kila över mittgången till montern mittemot för där bjöds det på saft och kinderkaka. Man kan inte stå och dregla alltför många timmar utan att till sist falla för frestelsen. Kinderägg eller den chokladen är jag annars inte förtjust i, köper egentligen inte godis mera men om man är hungrig redan från början så ska jag säga att då blir de flesta bakverk himmelskt lockande och visst var det gott!

Och annars då?

Grumpf....! 


Nå, man kan helt enkelt brista ut i ett rungande F*CK! Hamnade nämligen att fara o köpa ett par brills för att överhuvudtaget se läsa texten i en bok jag måste dra mig igenom. Har kämpat emot utvecklingen och tänkt att nog går det över, detdär momentet med att se allt suddigare och att känna att armarna, trots att de redan är långa, inte räcker till.

Men, faktaboken jag har för min utbildning, den påminner starkt om hur det känns att söka sig fram i böcker likt Bibeln.  Kapitel det och det under paragraf huuhaa, moment trettonhundrafjorton...

Och så kan ni lägga till att det är på finska.

Så emellanåt sitter man med munnen öppen som en liten tom fågelholk. Utan innehåll redan från början men med en förväntan om att någon ska komma flygande med en bit mat och täppa till munhålan.

Glasögonen kan jag dock inte riktigt använda så det var lite bortkastat. Borde få ett par svagare. Det är märkligt med synsinnet! Ögonen registrerar om och försöker febrilt hinna med i det som kommer framför en och så känns det som om nån sitter och vrider, zoomar in och försöker få till en skärpa. Undrar hur den figuren ser ut i min knopp? Alltså den som sköter om zoomandet?

Såhär glad blir man i alla fall både under och efter ett besök hos Elisabeth Tallgård 💗.
Fick till en riktigt blå himmel, matchande granar och en läckert trasig gunga i bakgrunden.
Som bonus mina solrynkor som ger lite snärt och visdomslook! 
Anyway....

Det har hunnit bli tisdag......

Började skriva på detta igår och kom på att jag inte kan lägga tid på att blogga just då. Nu finns några minuter innan jag beger mig iväg till Jeppastan. Måste prioritera om ibland. Har en tent nästa vecka och det ska harvas igenom ett kompendium, samt räknas ut kluriga uppgifter. Utöver detta så hade jag en demo att sjunga in och skicka iväg och det hade naturligtvis mycket högre prioritet.

Har gjort en alldeles fantastiskt vacker sång till en alldeles gudomlig röst långt borta i fjärran land. Skrev texten också, samt gjorde hela version på min hemmastudio med piano, bas, stråkar och sång till. MEN det hela ska produceras av en mästare, sååå nu önskar jag och alla ni som läser denna fras just nu att just den sången verkligen når ända fram dit den är tänkt. Genom alla som läser dessa rader så får orden och tankarna rätt energier med sig på färden och så får resten av världen höra verket också...!

Det vore gudomligt!

Önskar er en riktigt bra dag!

kram, Lotta





Kommentarer

  1. Det där med synen är inget man kan strunta i. Det måste åtgärdas. I början går det bra med läsglasögon, men man får inte börja med för starka sådana. man får pröva sig fram. Och vill man inte ha glasögon så vet du att det finns linser. Men det är också ett pickel. Förr eller senare måste du göra en starroperation. Det är ingenting att vara rädd för. Det går fort och behändigt numera. värst är att stå ut med det starka ljuset, för man kan inte blinka.. Lite pin får man tåla, för resultatet är oftast ett mirakel. Kämpa inte emot för länge av fåfänga eller annat.. Det är inte värt det..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg