Sjumilakliv ut ur bekvämlighetszonen!

JAPP! Det är sant! 

Här sitter jag som den lille havfrue på samma strand som Frigga Juvelius bott vid, dvs Johannelund i Kronoby. Fotot är taget av fantastiske Kim Frilund som också tog alla foton av Veteransångarna inför utställningen ifjol.

Jag har tagit sjumilakliv ut ur min bekvämlighetszon. Jag har gläntat på helt nya dörrar och kommit innanför andra, större och vidare sådana och det känns otroligt pirrigt, spännande och bra!

Antar att endel av er har hört det redan, men för er som funderar om det finns sanning i ryktena som jag vet att går, eftersom jag hört dem själv, så kan jag bara säga:

- JA, det är sant!!!

- Va ere nu tå? undrar ändå nån.

- Jo, jag har blivit antagen till en läroavtalsutbildning och ska få ett yrke till. Jag ska bli fastighetsförmedlare! Det ni! Vem hade trott det?

Fick en utmaning vid första intervjutillfället och det gick riktigt bra, så nu är det bara att fortsätta lära av de bästa. Härliga ledare!

OM nån av er vill ha hemhjälp -😃- nåt att förmedla vidare och behöver råd, hjälp angående tomt, skogsskifte, villa, fastighet så tveka inte. Bara att ta kontakt så hjälper jag till så gott jag kan. Objektet får vara var som helst inom en radie av två dagars vandring, sa bossen.

Att hjälpa! Det kan man göra på så många olika sätt. Snart får ni läsa mera på min sprillans nya hemsida!

Just deheer modelln på grillspeti e nästan baa fö karahändren. Kanstsi kan kallas grillpuril.

Men vad hände egentligen?

Det som fick mig att tro på detta var en intuition jag fick en kväll då jag helt apropå tryckte på en sida i flödet som tilltalade mig, ett frö såddes och det började även gro. Tankarna kom o gick snabbt och jag bestämde mig att i samma stund följa det. Vad har man att förlora liksom? Sen jag tog det beslutet så har endel andra saker börjat hända också, så det är roligt att vara i NU:et.

Och - det mest surrealistiska med allt detta är att undervisningsspråket är finska och att jag ska vistas mestadels i Jakobstad. Åh detta Jeppis! Har tillbringat fem studieår på det som var Svenska Konservatoriet i tiderna och sen ännu tre år på halvfart i samma stad för att bli musikterapeut. Och nu blir det alltså en runda till. Mångkulturens vagga - Jakobstad 💝

Nå, utbildningen koordineras från Tamperen aikuiskoulutuskeskus, så det blir Tampere och Kokkola också. Nästa fredag blir det kickoff i Kokkelby med självaste Jari Sarasvuo.

Kylle nyt krombityttö saa öppnata tseffta seke vehen plåtrata ette kirjoittaa finskiläinen spraaki! 

DET ser jag fram emot! Stackars mentorer... De får antagligen en ofrivillig språkdusch de också. Hoppas inte öronen trillar av. MEN - det ska bli såå intressant att betrakta mig själv inifrån ut och att uppleva.

För första gången i mitt liv hör jag till ett team, att vara i nåt som inte är en annans upptrampade stig. Inte ständiga vikariat, inte andras skor att fylla utan bara mina egna.

Jag har tidigare sökt endel tjänster inom mitt erfarenhetsområde, både kultur och anhörigvård men inte hört varken knäpp eller knyst. Fritidskoordinatortjänsten i Kronoby har jag förresten sökt till två gånger. Rekord?? Första gången hade jag fel kön och den andra gången var jag för gammal. Svårt att göra något åt någondera av de kriterierna...!
Ha ha ha! 😂

Så kan det gå! Nu är jag med i ett gäng där de som valde mig tror på mig. Ser i all ärlighet mera fram emot denhär färden. En stig där jag själv har större påverkningsmöjligheter.
Till hela denna kaka hör också att:
jag kommer att kunna erbjuda kulturentreprenörstjänster, ni kanske behöver en ledare, projektkoordinator, musiktjänster, skräddarsydda upplevelsepaket (inklusive mat o program), olika former av samarbeten, skrivtjänster, (reportage, bloggar, reklamtexter) foto, kompositionsbeställningar, songwriting, jinglar, workshops, föreläsningar, samtalstjänster, piano/sång, musikterapi och tjohejfaderittan varvat med eget skapande. There is no limit.
För alla åldrar och syften, för den enskilda människan och för gruppen. Det som inte finns det uppfinns! Förresten, unik möjlighet: Behöver du en tilltalande video inklusive egen vinjett till ditt företag? Kontakta mig eller min samarbetspartner Kaj Lindh.

Jag ser möjligheter, inte begränsningar! Det gäller faktiskt det mesta. Så, vi kommer att erbjuda er ett väldigt brett område på flera olika sätt. Både hemifrån och globalt via nättjänster. Synnerligen mobilt och flexibelt.

En egen kaka med kakbitar som förmedling av så mycket mera än bara fastigheter och tjänster.
Lottas hemhjälp ur en helt ny synvinkel! 😁

Såg ni förresten vilket roligt projekt vi hade Kaj Lindh och jag då vi gjorde en receptvideo med en vinjett till Björkens? Vi har redan andra projekt pågång också.. När har vi INTE nåt pågång? Det är snarare frågan.

OCH Har ni sett att det blir höstmys den 22.9 med en orientalisk afton i stallet också? Håll utkik efter evenemang på FB. Så mycket roligt pågång!

Hoppas att vi ses och hörs på nåt sätt i nån form nånstans! SNART!💓

DiriLottan 🎵😁🎶














Kommentarer

  1. Du är inte räddhågsen av dig. Men som du säger.du har inte något att förlora.
    Det ärbara synd och skam att Kronoby inte bättre kan ta vara på dina talanger och färdigheter..
    Om du lyckas med detta kan du ju alltid säga till dom som bestämmer i Kommunen: Tji fick ni.
    Hej och hå kör bara på..

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg