Känsliga personer ombedes att INTE titta in!

Oj vad det var många dar sen sist! Ja och kom inte sen och säg att jag inte varnade dig!

Har haft fullt upp med att ställa till det för mig. Jag tänkte att jag kanske skulle kunna börja med catering? Eller konditori? Bilden här föreställer övermogen maräng. 

Detta är övermogen maräng!
Najs!!! NOT!

Fast jag smakade på den nog, efter att ha "skalat" den...

Nån annan som har skalat maräng? 

Det här var ungefär som då man drar bort skalet av en övermogen avokado. Det är ganska märkligt egentligen att vilka smaker man än kostat på sig att försöka få fram i sin skapelse så då det är bränt så smakar det alltid bränt. Det smakar samma bränt oberoende av vad det är man bränt...om man nu går o smakar av det alltså? Det gjorde ju förstås jag... 

Jag hade det inte sålänge i ugnen som det ser ut, men jag hade fel temperatur i ugnen. Ja dessutom så lade jag mig på soffan bara för en liten stund, men stunden blev förlänge...så...

Har förresten undrat också varför det luktar bränt i själva ugnen då man har på den. Vid en vidare djupdykning hittade jag detta:

Vet nån vad detta är?
En tingest jag hittade i ugnen... Rätt mogen den också.

För er som håller tillbaka en kräkning så kan jag lugna ner er med att avslöja att he er en fransk peero, dvs en pommes frites. Blir det förresten pomme frit då det är bara EN? Nån har tydligen glömt den därinne och sen bara bakat och haft sig utan att förstå varför det alltid luktar bränt vid en viss temperatur. Man får kanske vara glad över att det inte börjat brinna.

Håhhåhh! Det är inte lätt... 😅

Jag tycks ha haft en del övermoget på temat och jag själv kanske passar bra in där i sammanhanget också. Har dock inte bränt mig, men jag har haft en övermogen frukt i hårfästet mitt på huvudet som jag varit och bett fru doktorn åtgärda. 

Jag beställde tid till en privatläkare, för att det var ett problem jag ville ha åtgärdat just då det var värre och mera angeläget än vanligt. Det gäller en knöl av nåt slag mitt på hövo, i hårfästet. Dessutom ville jag att så lite hårstrån som möjligt skulle fara i samma stund och det var hon verkligt skicklig på. Fick en lokalbedövning i huvudet och läkarinnan sa att det försvann bara tre stycken hårstrån! Skickligt! För en som är fjunhårig så är tre hårstrån en större peruk.

Denna pyttelilla knölsak, räknat i universala problem, har påverkat mig i hela mitt vuxna liv så det var bra att få det gjort. Alla gånger man blivit påmind om det hela är de gånger man borstat sig och i synnerhet då man besökt frisersalong. Varje gång nån kammat igenom håret så har det gjort ont som arma naating då de skrapat i alienknölen.

Nu har jag istället tre stygn däruppe, fast de togs bort igår, så egentligen är det bara ett avlångt grövre ärr som håller min hjärna på plats därinnanför. Där har ärret fullt sjå.
Det som läkarinnan grävde ut ur skallen såg ut som ett litet alienembryo vid första anblicken. Men, när jag nu betraktar det här, så ser det även ut som ett litet ollon från nåns penis?? What??
Har jag månne haft nån sån lemgrodd pågång? En utväxt i pannbenet?
Det vore ju inte så läckert, eller vad vet jag? Det kanske skulle ge karriären en ordenlig skjuts framåt, ja om jag var i cirkusbranschen? Nå, nu är det försent för nu är det bortskuret.

Alienembryot i sin lilla burk påväg till patologen. Handen tillhör Minna Mörtenhumer.
Fantastiskt skicklig och fin mänsklig läkare. 

Nå deheeer..

Tror att vi inte behöver säga så mycket mer. Tänkte bara ifall nån undrar över min skalles stygn..
Så, bara återgå till era sysslor och tänk inte mera på detta inlägg. OCH - om du tillhörde skaran känsliga personer så kom ihåg att jag faktiskt varnade dig redan i rubriken!!

Ha det bra och var försiktiga med kroppen och ugnen! 😂

kram, Lotta

Kommentarer

  1. Bränt saker i ugnen har jag gjort många gånger, oftast p.g.a jag försökt vara så effektiv och skulle göra något annat medan jag väntade. Gör aldrig det. Fast numera har mitt luktsinne räddat mig många gånger.. Satte på ugnen för sent en gång, när jag skulle grädda en sockerkaka.
    Den yste över formen och rann ut i ugnen, men jag åt upp "skapelsen" ändå, som godis.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg