Nu har vi sovit ute en månad

Vi har sovit på terassen men även ute i det gröna.
Har varit så skönt att känna vinden mot ansiktet, att ha fått sparka av sig täcket och andas frisk luft under dygnets alla timmar. Vilket fint land vi har med så rik syrehalt och vackra årstider. Jag tycker om alla årstider och behöver en dos av alla men det är i sommaren jag blommar ut och lever om. De ljusa och ljumma nätterna, solkyssarna från morgon till kväll, molnen som berättar och målar himlen. Färgerna. Allt. Även regnet.

Vaknade helt abrupt av åskvädret klockan fyra en morgon och kunde inte somna om. Det kom inget regn då, men gullevännen intill drog lite stockar också, där han sov så gott, nedsövd av det som väckte mig. Så olika man kan vara i vissa fall. Hade att välja på åskvädret på ena sidan av horisonten eller snarkningar intill. Blev en kombination av bägge och så småningom somnade även jag om på nytt.

En annan morgon vaknade vi samtidigt av att regnet öste ned på oss. Bra väckarklocka modell störst! Då var klockan 04:30. Riktigt mumsigt skönt med fuktigt täcke. NOT. Vi önskade att vi hade haft en stor presenning att bara dra över oss, men det hade vi inte till hands just då, så... det blev att rulla ihop allt och istället inta bäddsoffan i vardagsrummet. Till sovrummet ville vi ju inte då vi var på utfärd i vårt eget hem.

Denna sommar har varit en sommar som man får minnas länge av flera anledningar. Vilket år egentligen, hittills?! Ifjol simmade jag inte en endaste gång och det har aldrig hänt tidigare i mitt liv. Denna sommar har jag dock tagit igen allt och simmat varje dag. Ibland flera gånger om dan. Jag strävar inte efter själva simmandet utan jag vill känna vattnet, elementet, omsluta min kropp och låta det bära mig. Känna hur helande och lugnande effekt det har.

Har ni förresten testat er andning/lungkapacitet i vattnet? Där om nånstans känner man av om man andas in och ut ordentligt. Om inte så testa nästa gång.

En kraftplats på Lillbjörnholmen

Andningsövning där du själv är ett med alla element:

Först och främst, känn dig glad som får och har möjligheten att glida ner i vatten. Det är inte alla förunnade. När du är nere i vattnet kan du till exempel stå på dina knän och känna av sandbottnen mot din hud. Stå så djupt så du har vattenytan upp till halsen. Samtidigt kan du hålla ut dina händer på vattenytan sådär så det känns som att de bara flyter och sen bara blundar du och andas.

Helst ska du också vända ditt ansikte mot solen. Då har du alla element med dig och runtom dig samtidigt. Jord, vatten, eld och luft. 

Andas långsamt in genom näsan och blås sen ut allt igen, töm dig på luft och känn efter hur det känns. Fyll dina lungor igen med så mycket luft som det bara går. Andas sen ut igen. Prova hur det känns att göra allt genom näsan. Gör detta l å n g s a m t några gånger. Du kan känna dina lungor expandera vid inandning och du blir faktiskt din egen flytväst.

Sen då du tycker att det känns tillräckligt och inte har hållit på tills du är alldeles yr, så kan du bara  öppna ögonen, känna ett större lugn, en närhet och ett tillhörande, ett varande med naturen. Du kan även tacka, känna dig rik och bara betrakta allt vackert runtomkring dig. Känn dig värdefull. Du har i denna stund både gett och tagit. Du har tänkt vackra tankar om och tillsammans med Moder Natur. Du har helt konkret varit en del av Alltet och du har blivit smekt inifrån och ut och vice versa. Det känns rikt om något och alla andra bekymmer känns avlägsna i den stunden.

Det är egentligen mera av såna här stunder som vi som människor behöver. I en värld där allt håller på att datoriseras och avfolkas så känns det bra att rent konkret kunna jorda sig. Vad är bättre än att kunna göra det på ett så fulländat sätt som i vatten? Jord, vatten, luft och eld och en människa - en fulländad skapelse mitt i. Kan det bli häftigare egentligen?


Det flödar nu!

Jag, insikten har växt och min medvetenhet har utvidgats. Jag är redo.

Jag sprudlar av liv, musik, ord, visioner och jag vill sjunga ut som jag aldrig gjort förr!

Äntligen är jag i balans med mitt inre, yttre - min aura och det som sträcker sig till andra sfärer och jag längtar att få dela med mig av musik & meditationsstunder.

Jag, min röst och pianot tillsammans med de texter och budskap jag fått till mig.

Det allra första temat som känns angeläget är ordet Mamma. Moderskap. Allt vad det innebär. Även den som inte själv är mamma eller kan bli det. Alla har vi en modersrelation och det är en kärnfull del  av medvetenheten. Alla är precis lika värdefulla oberoende.

Jag är blott ett redskap, ett själaverktyg och allt som kommer till mig och ur mig kommer genom mig nånstansifrån. Budskapen är ämnade till de som vill lyssna, till dem som vet att de behöver nåt extra och även till dem som varken vet att de behöver höra eller lyssna. Allt hör ihop och vi är alla länkar i en symbolisk cirkel. Nyfikenhet. Törst eller hunger. Det mesta kan mättas, men det finns också saker och fenomen vi inte behöver veta svaren på. Det övergår vår dimension. Vi får tids nog veta allt vi behöver veta och klarar av i stunden, på den nivå vi befinner oss i.

Snart meddelar jag plats och tid för stunderna.

Förresten, vilken regnbåge vi hade på himlavalvet igår! Såg ni den?

Glad kram,

Lotta 💓





Kommentarer

  1. d
































    ""Det finns också saker och fenomen vi inte behöver veta svaren på. Det övergår vår dimension. Vi får tids nog veta allt vi behöver veta och klarar av i stunden, på den nivå vi befinner oss i."

    Detta kan jag skriva under på. Det är ett förunderligt fenomen detta, att vissa saker bara kommer till en.. Det händer tyvärr också att saker man inte vill veta om kommer till en..

    Ex. Jag var inlagd på sjukhus för många år sedan för observation. Där låg en man dödssjuk i cancer. Jag ville absolut inte veta hur det gick för honom sedan. Jag visste ju det redan. Men så en dag när jag kom in på Snåres café, så satt Edvard Sundqvist där och han berättade att han varit på begravning och gissa vems. Naturligtvis mannen från sjukhuset. Varför skulle jag behöva få reda på det? Det förstörde min dag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för minnesbilden. Ja, det man inte vet om drar inte energi och så behöver man inte må dåligt av det heller. Skönt att kunna knäppa av tankarna ibland. Konstigt är det att just den knappen är lite strulig av sig. Ibland så hjälper det nämligen inte att trycka på power off....hur man än skulle vilja.. :) Ha det så gott!

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg