En oväntad 50-årspresent!

Så var 50 strecket passerat och festligheterna näst intill över!
Endel andra saker tycks bestå som till exempel vissa personliga förändringar...!

Detta linne fanns i en av de oväntade gästernas, (se fotot nedan!) nämligen påsaryyssens säck, och förbyttes i mat och dryck för den obesuttne.  Ni ser av min att döma att jag kanske inte riktigt vet i vilket sammanhang jag ska använda det sen. Gåvan gladde på ett annorlunda sätt, om man säger så...
Tror minsann att det hände nåt med demensnivån i samma stund jag fyllde år för hur skulle man annars förklara faktumet att jag lyckats med konststycket att uppge felaktigt kontonummer både på FB och i tidningen för eventuella uppvaktningar till mig?
Det är nämligen flera som kontaktat mig och frågat så jag blev tvungen att kolla det hela och visst! Knappt en siffra rätt! Ha ha!

Nu har jag säkerligen gått miste om tusentals hjälpande slantar på grund av att ålderdomen så konkret gav sig tillkänna. Så jag tänkte korrigera det hela nu genom att uppge KORREKT nummer! 

Så för dig som inte lyckades överföra nåt och ändå vill skänka en välkommen slant så är det detta som gäller:

Mitt namn, samt kontonummer: FI63 5553 0320 0124 38.
Man kan uppge Mönstergårdsfonden som meddelande.

Jajjamän! Många kullerbyttor och korsfjät skola tagas innan man firar nästa gång. Fast vem vet? Det kanske blir 56 årsdagen man firar? Vem har sagt att det måste vara jämna årtal? Dessutom kan man ställa till fest helt utan anledning. Det skulle jag kunna göra, tror att jag redan gjort det nångång också. Jag tycker om att ordna för andra och att se till att folk trivs och har det gott att vara. Att kunna samlas under en rolig nämnare och inte bara begravningar eller styva festligheter utan att kunna träffas för att man vill skapa ett forum för människor att mötas, umgås och prata ansikte mot ansikte. Kanske bjuda på en stor dos av sig själv i form av en personlig berättelse?

Såhär glad blev jag åt överraskningsgästerna som påsaryssen med sin fyllda säck.
Foto: Carola Haga, eller var e månne Jalle?

Jag har endel reparationer jag måste försöka utföra i sommar så alla eventuella bidrag är välkomna. Vete fasiken hur det ska gå till. Har bland annat en läckande toalettstol som åsamkat lite vattenskador. Måste riva upp golv och en vägg. Att sånt... Enda lösningarna är att försöka göra det mesta själv.
Situationen är den att jag står ensam med allt som hör ett hushåll och familj därtill. Skulle vilja kunna lägga pengar på nåt gemytligt, att kunna unna mina pojkar det de behöver, men det finns alltid räkningar som slukar allt. Återanvändning är ett ord vi verkligen anammar till fullo. När son nummer tre får det som två haft innan, då vet ni hur slitaget är..

Att inte i stunden kunna köpa kläder, skor, utrusta alla med cyklar, datorer, rubbet utan måste vända ut och in på ALLT. Ack och ve om det dyker upp nåt plötsligt som bilreparationer, underhåll av nåt i hushållet man inte tänkt skulle ge upp ännu under de närmaste fem åren...

Men eftersom jag av olika anledningar inte fått de tjänster jag hittills sökt, varav en orsak var att jag var för GAMMAL!!!?  - Ja, det tyckte jag också!!  ...samt att det inte finns färdiga tjänster för mina utbildningar och erfarenheter så är jag i startgroparna att starta eget. 

En av mina största livsuppgifter är att hjälpa andra och det börjar bli dags att våga ta språnget och hoppa. Håll utkik efter mina fladdrande vingar! 

Jag har bestämt mig för att samla ihop alla kunskaper och erfarenheter jag har och dela med mig av dem till andra behövande i olika åldrar. Att hjälpa är en av de största nyckelorden då det gäller liv. 

Första delen av mitt namn, Eva, betyder förresten Liv. 

Önskar dig en riktigt bra dag och vecka!

TACK för ditt eventuella bidrag!

Kram, Lotta 💝







Kommentarer

Populära inlägg