Iakttagelser och iakttaganden

Helgens kortaste....


Stilig och uppklädd sitter han där, Farbror Kaj, eller hon, Moster Kajsa 

och inväntar en smakbit av det goda som finns på min tallrik. 

Fast då jag tänker efter så är det ju Kråka Junior!

- Ska man inte dela med sig, alltså? 

- Jovisst!

Man måste bara vänta lite...!



Oliver har speciella ögon. 
Det ena är liksom mera iakttagande än det andra 
och man blir riktigt genomborrad, beroende på situation och dagens humör. 

- Du kan sticka nu, för jag vill vara ifred. 
Fotomodell? Jag? 

Jag har faktiskt viktigare saker att göra, 
som att...ja....vad var det nu igen? 

Jo, jag ska inte göra nånting! 
Jag ska bara gå omkring 
och sen ska jag lägga mig ned 
för att jag kan göra så 

precis när jag vill, 

hur jag vill, 

då jag vill 

och framförallt om jag vill. 

Mors! Bara stick..!



-Va? 

Har du ingen brödbit när du en gång kommer hit? 

Inget godis alls?

Okej då, 

men en liten klapp åtminstone? 

Ett litet krafs bakom örat? 

Anything?

Hallååå??!!


Kommentarer

Populära inlägg