Dagens trudelutt!

Säkk-Majas Stormskärspolkka får bli dagens trudelutt!

Ibland har man riktigt viktiga grejer på schemat och så finns det de dagar då man liksom gör saker för ros skull. Sånt som har puttebetydelser för resten av mänskligheten, men som ändå föder skratt hos en själv om inte annat. Idag var en sån dag.

För det var ju detdär med våra språk och våra kulturer som jag var inne på tidigare. Finnar, finländare, finlandssvenskar och svenlandsfinskar. Jag var som sagt och nosade på temat redan för nån dag sen här i loggen och idag har jag konkret sysselsatt och roat mig själv. Tangentlekte och blandade friskt ihop de två kulturerna som jag befinner mig mittemellan. Knöt resolut och symboliskt dem samman med hjälp av pianot som jag titt som tätt slår mig ned vid. Ja, jag vet. Det är som med skomakarns barn och deras skor. Mitt piano skulle också behöva stämmas! För länge sen...men men.... Vad ska man skylla på? Kanske att man har så ostädat så att inte stämmaren hittar fram till pianot?

Hursomhaver, vad det blev för salig soppa av klinkandet kan ni kika och lyssna till i det bifogade filmklippet med den beskrivande titeln ni redan läste.

Man kanske kan fråga sig varför, fast det är inte sagt att man får några svar trots det...


Lite annat som hänt denna dag är att jag och en kollega blivit utan bränsle på vår bilfärd mot Jakobstad. Det finns ingen bensinstation här på ort och ställe, så situationen sög korv, helt enkelt.

Efter ett telefonsamtal kom dock en riddare med några droppar bränsle och vi kunde fortsätta mot Jakobstad och en vernissage som verkligen gladde oerhört. På väggen fanns nämligen mina kära Veteransångare fotade av bäste Kim Frilund! För er som har möjligheten att ta vägarna in till J:stad, så sväng absolut in och titta på de verk som pryder Campus Allegro en månad framåt.

Mera om detta en annan dag!


och här är musiksnutten: 😊




Och så lite ögonfröjd på det, 
så era övriga sinnen får sitt också.

Jag blev verkligen sugen på sommarbär 
då fotot på en portion röda vinbär kom emot i flödet. 

Syrliga vitaminbomber 
som lockar med sin röda färg. 
Svarta vinbär är dock större favoriter, 
men 
man tager vad man haver...!



och oj vad det blev sent plötsligt!


Ska inte uppehålla er nå mera nu, 
utan återkommer imorgon!

Då blir det erotik från skidspåret...

Kan man motstå frestelsen?

Ja, det får vi se!

Hej hopp och gonatt!



Tjingeling,

Lotta 💜









Kommentarer

  1. När det gäller pianostämning rekommenderar jag att du gör det själv. Det gör jag sedan en pianostämmare dömt ut mitt piano. Då skaffade jag en stämnyckel. Du kan säkert lita på ditt öra men om du är petnog,a så finns det apparater till hjälp..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har nog funderat på det alternativet också.... Har bra tunat öra själv. Och så har vi ju en pianostämmare här i byn också,, så det finns egentligen inga ursäkter. Ha ha! Nå, sålänge jag inte vrider mig alltför mycket så.... ..

      Radera

Skicka en kommentar

Populära inlägg