Apropå omslagsfotot...

Vilken fin start på dagen!

Promenerade iväg till byns Samlingshus och fick inleda denna dag med avslappnande yoga för sinne och kropp. En stund där man överhuvudtaget inte kan frångå faktumet att lyssna på sin egen kropp och individuella andning i ultimat lugn takt. Att landa i sig själv, och lyckas med konststycket att massera sig själv inifrån, helt enkelt. Att massera sig själv inifrån är ett begrepp jag använder inom FMT-musikterapin också. Ska berätta mer om det vid rätt tillfälle. Vi har en förresten en suverän yogaledare i Tina Hagnäs-Dubloo också så stunden är verkligen go!

Tänkte bara kort här och nu berätta att jag som ny bloggare letar och vrider och vänder på tegelstenarna som fungerar som byggklossar i programmet blogger som jag använder för denna blogg. Man hittar nya saker varje gång och lär sig lite mer o mer också om hur man kan göra och kanske inte ska göra.

Nu har jag i alla fall hittat en blå ruta som ser ut såhär: följa. Den riktiga hittar ni nånstans i överkanten på denna sida. Den kan man trycka på om man med lätthet vill följa min blogg! Vem blir min första följare, månne? Blir en kram på posten om det inte råkar vara nån här i byn, förstås! Då kan jag leverera kramen personligen tillsammans med ett glatt leende!

Angående mitt omslagsfoto kan jag avslöja att det är taget av finfina Alexandra Sandbäck/Soulmama Arts. Kan verkligen rekommendera hennes tjänster. Har ett par foton till från den vackra sommardagen och den glada stunden som jag ska visa vid ett annat tillfälle. Bilen som sparsamt syns är en läcker Pontiac Bonneville anno 1961 och tillhör en älskad.

Om nån är nyfiken på bilen så kan jag släcka er törst genom ytterligare en liten detalj av vrålåket som jag fotat själv vid ett annat tillfälle. Lite som en karamell att suga på så att det fortfarande lämnar lite rum kvar för fantasin. Det vet jag att ni har också. Antar att det är samma process som sätter igång då man betraktar människroppar. Endel triggas igång av stolar eller stövlar eller till och med Eiffeltornet....har jag hört...

- Ja, visst är den!!! Bling bling, glitter glitter men framförallt, WRRRROM WROOOMM
med V8 mullret som gör att intet öga är torrt..."


Med lite sommarkänsla i sinnet ska ni få ta er an resten av dagen. Själv har jag en tung dag framför mig imorgon men just nu vill jag bara få ha tankarna på en varm och kittlande sommardag.

Ha det så gott,

Lotta

Kommentarer

  1. Just det. Ta inte ut något tråkigt i förskott. Däremot kan man gärna ta ut något trevligt i förskott.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg